Ministerstwo Finansów uruchomiło portal e-Urząd Skarbowy. Pozwala on w jednym miejscu znaleźć swoje dane podatkowe, zapłacić za niektóre zobowiązania lub złożyć oficjalne elektroniczne pismo do skarbówki, które ma taką samą moc prawną jak tradycyjny dokument.
Elektroniczny Urząd Skarbowy (e-US) jest dostępny na stronie podatki.gov.pl. Użytkownicy e-Urzędu Skarbowego mają już możliwość odbierania korespondencji kierowanej na ich konto w e-US. Warunkiem korzystania z tej usługi jest udzielenie zgody w serwisie na taką formę komunikacji.
Dzięki nowej funkcjonalności osoby korzystające z e-US nie ponoszą kosztów opłaty skarbowej od wydawanych im zaświadczeń. Automatyczne wydanie zaświadczenia odbywa się bez udziału urzędu skarbowego, podatnik może je pobrać jako dokument elektroniczny. Zaświadczenie jest automatycznie podpisane pieczęcią szefa KAS.
e-Urząd Skarbowy działa przez całą dobę, można z niego korzystać z dowolnego urządzenia połączonego z internetem. Aby skorzystać z serwisu należy zalogować się za pomocą profilu zaufanego, e-dowodu, bankowości elektronicznej lub danymi podatkowymi.
W e-Urzędzie Skarbowym można załatwić między innymi takie sprawy jak:
złożenie wniosku o zaświadczenie o dochodach PIT,
złożenie wniosku o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach,
złożenie wniosku o zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek wykazanych w PIT,
złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego danych osobowych ZAP-3 dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej,
złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty,
złożenie czynnego żalu,
złożenie pisma ogólnego w dowolnej sprawie,
złożenie zawiadomienia ZAW-NR,
złożenie wniosku o przeksięgowanie podatku,
złożenie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty,
złożenie UPL-1,
złożenie OPL-1.
Oprócz ww. spraw możesz także:
wysłać Twój e-PIT,
skorzystać z e-mikrofirmy (bezpłatna aplikacja do generowania i wysyłki JPK),
sprawdzić wykaz Twoich mandatów,
dokonać płatności online wyłącznie za siebie,
uzyskać informację o zwrotach z PIT czy VAT.
Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do swoich danych i możliwość załatwienia wielu spraw bez wychodzenia z domu.
Od 1 marca 2022 roku wszedł w życie standard umawiania wizyty przed przyjściem do Urzędu Skarbowego. Klient w prosty i dogodny sposób może zarezerwować swoją wizytę przez internet.
Możesz to zrobić na stronie podatki.gov.pl ze swojego komputera lub smartfona, możesz to zrobić także w siedzibie urzędu na komputerze przeznaczonym do rejestracji wizyt lub telefonicznie. Na sali obsługi pracownicy pomogą w rejestracji przez komputer czy aplikację w telefonie osobom, które nie potrafią zrobić tego samodzielnie.
Numery telefonów dedykowane do umawiania wizyt telefonicznych w Urzędzie Skarbowym w Chojnicach: 523965411 lub 523965464 Klient umówiony ma pierwszeństwo wizyty i określoną godzinę, o której zostanie przyjęty.